Що таке ROMI? ROMI, або повернення інвестицій у маркетинг, — це показник оцінки ефективності та прибутковості маркетингових кампаній або інших активностей.
Він демонструє, чи приносять дохід вкладення. Унікальність ROMI полягає в тому, що цей показник зосереджується саме на маркетингових, а не на загальних інвестиціях.
Формула ROMI змінюється в залежності від конкретних умов та цілей кампанії. Зазвичай ROMI обчислюється так: спочатку треба відняти витрати на маркетинг від отриманого доходу, а потім цей результат розділити на витрати на маркетинг. Показник виражається у відсотках.
Формула ROMI:
Приклад розрахунку ROMI на практиці:
ROMI = (дохід $200,000 від маркетингової кампанії – витрати $50,000 на маркетингову кампанію) / витрати $50,000 на маркетингову кампанію = 3 або 300%.
Як ROMI допомагає рекламній стратегії Знання ROMI дає розуміння, чи ви зазнаєте збитків або отримуєте прибуток порівняно з тим, скільки коштів витрачається на маркетинг. Також можна визначити зароблену суму.
Крім того, можна продумати маркетингову стратегію на найближчий квартал. Рекомендується переглядати цю метрику кожні три місяці.
Визначення ефективності зусиль у поточний час, а також їхній вплив на вашу компанію в майбутньому, дозволяє краще розподіляти час і збільшувати продуктивність маркетингової команди. Ви можете спрямувати ресурси туди, де вони будуть найбільш продуктивними.
Return on Marketing Investment вважається хорошим, якщо він більше 100%. Це означає, що гроші, вкладені в маркетинг, приносять прибуток.
Кому слід звертати увагу на ROMI ROMI — метрика, на яку повинні звертати увагу різні ланки бізнесу:
- Маркетологи. Оцінюють ефективність кампаній та інших маркетингових дій. Вони розуміють, чи вигідні обрані стратегії, приймають рішення на основі даних і грамотно розподіляють ресурси.
- Керівники. Визначають загальну ефективність та прибутковість маркетингового відділу. За допомогою ROMI вони обґрунтовують бюджети на маркетинг, виявляють пріоритети різних заходів. ROMI також демонструє вплив тих чи інших кампаній на фінансові показники організації.
- Фінансовий відділ. Звертає увагу на ROMI, щоб оцінити прибуток від маркетингових інвестицій і те, наскільки це відповідає фінансовим цілям організації. Завдяки ROMI коректно розподіляється бюджет і відстежується ефективність.
- Власники бізнесу та керівники. ROMI дає уявлення про те, наскільки результативні маркетингові зусилля, і як це впливає на прибуток компанії. За допомогою ROMI оцінюють загальну стратегію та визначають інвестиції у заходи.
- Зацікавлені особи та інвестори. Ці люди потребують розуміння ефективності маркетингових кампаній, оскільки це важливо для фінансових показників та зростання організації. Через ROMI вони визначають внесок маркетингового відділу у прибутковість і позицію компанії на ринку.
ROMI для короткострокової та довгострокової ефективності Короткострокова ефективність З'являється уявлення про те, як маркетингові кампанії та інші ініціативи миттєво впливають на прибуток. Порівнюючи дохід від конкретної кампанії з витратами, маркетологи оцінюють короткостроковий прибуток і ефект від своїх зусиль. Так вони аналізують, які кампанії приносять швидкі результати, і коригують стратегії.
Наприклад, компанія запускає короткострокову рекламну кампанію у святковий сезон, витративши $10000 на рекламу. Це приносить $30000. ROMI для цієї кампанії: ($30000 - $10000) / $10000 = 2 або 200%. Це означає, що за кожен вкладений долар компанія отримала $2 прибутку у короткостроковій перспективі.
Довгострокова ефективність Відстежуючи вплив постійних інвестицій протягом тривалого періоду, маркетологи визначають успішність довготривалої стратегії, спрямованої на збільшення доходу та залучення клієнтів.
Наприклад, компанія інвестує в позиціонування бренду та програми з утримання клієнтів протягом року, вклавши загалом $500000. За підсумками року дохід компанії збільшився на $2 мільйони. ROMI для довгострокової маркетингової стратегії: ($2000000 - $500000) / $500000 = 3 або 300%. Це вказує на те, що за кожен вкладений долар компанія отримала $3 прибутку за рік.
Враховуючи ROMI як для короткострокової, так і для довгострокової ефективності, маркетологи отримують всебічне уявлення про результативність та прибутковість маркетингових активностей.
ROMI у порівнянні з іншими маркетинговими показниками ROMI надає цінну інформацію про фінансовий вплив маркетингових дій на прибуток компанії, розраховуючи дохідність від інвестицій. Проте важливо враховувати й інші метрики, щоб бачити повну картину ефективності маркетингу.
ROI, CAC, CPL, CLTV, коефіцієнт конверсії — всі ці показники вказують на додаткові аспекти маркетингової продуктивності. Аналізуючи кілька метрик, маркетологи приймають обґрунтовані рішення, оптимізують стратегії та ефективно розподіляють ресурси.
Розглянемо ROMI у порівнянні з іншими метриками маркетингу, виділимо їхні унікальні риси і те, як їхнє поєднання допомагає оцінити ефективність маркетингу.
ROMI у порівнянні з ROI ROMI (повернення на інвестиції у маркетинг) і ROI (повернення інвестицій) — взаємопов’язані метрики. Використовуються для оцінки фінансової продуктивності маркетингових зусиль, проте:
ROI — це загальний фінансовий показник, який вимірює весь дохід, отриманий від будь-яких інвестицій, у тому числі в маркетинг. ROMI ж розраховує повернення на інвестиції саме у маркетинг.
Рекомендовані статті